Pistonlu Kompresör
Pistonlu Kompresör Nedir?
Piston kompresörlere sıklıkla Pistonlu Kompresörler denir. Onları her yerde görebilirsiniz. Herhangi bir otomobil servisi, diş teknisyenleri, tekstil üreticileri ve bir çok küçük ve orta işletmenin olmazsa, olmazları arasındadır.
Pistonlu Kompresörlerin hacmi azaltmak ve basıncı arttırmak için silindir adı verilen bölmede bir piston kullanan pozitif deplasmanlı kompresörlerdir. Pozitif deplasmanla üretilen hava ihtiyacını daha sonra, çift etkili, tek etkili ve diyafram çeşitleriyle üretildi. Piston karşılıklı hareketle ileri geri gider, bu döngüye “pistonlu” denir.
Piston veya Pistonlu Animasyon
Otomobilinizdeki motor aynı prensibi kullanır, ama tersine. Gazın yanmasıyla, pistonu gaz iterek yerine piston iter.
Tek Taraflı Pistonlu Kompresörler
Bun kompresörler muhtemelen en tanıdıklarınız. İşte nasıl çalıştıkları:
Tek Taraflı Pistonlu Kompresör
Tek taraflı kompresörlerde giriş veya emiş valfi ve deşarj valfı var. Her ikisi de tek yönlü valfler ve her ikisi de yay yüklü olduğundan, onları açmak için belirli bir miktarda güç gerekir. Giriş valfi sadece havanın silindire gelmesine izin verecek ve deşarj valfi havanın dışarı çıkmasına izin verecektir. Piston silindir boyunca aşağı doğru hareket ederken, hava giriş vanasında emilir. Piston silindirin içinden yukarıya doğru hareket ettiğinde giriş valfı kapanır ve belirli bir miktarda kuvvet uygulanana kadar deşarj açılmayacaktır. Bu, hacim azaltılırken havanın içeride sıkışmasına neden olur ve basınç artar. Basınç deşarj vanasını açmak için yeterli olduğunda, hava daha yüksek basınçta dışarı çıkar.
Tek etkili kompresörleri sadece silindirin üstünde valflere sahiptir, bu nedenle krank milinin her dönüşü için bir sıkıştırma çevrimi vardır.
Bunlar her yerde gördüğünüz hava kompresörleri:
Pistonlu Kompresörler
İşletmelerin bunları tercih etmeleri sebeplerinden biri, diğer teknolojilere kıyasla daha ucuz olduklarıdır. Ayrıca aralıklı görev çevrimleri için de mükemmeldir. Döner bir vidaya kıyasla, genellikle daha az bakıma ihtiyaç duyarlar ve bakımı kolay ve ucuz maliyetlidir. Sıkıştırılmış hava kullanımınız 100 CFM’nin altındaysa onları mükemmel bir tercih yapar. 40 psi ve daha fazla ihtiyacınızı karşılar.
Çift Etkili Pistonlu KompresörlerÇift Etkili Piston
Çift etkili kompresörü tek etkili olmasına benzer, ancak silindirin her iki tarafında giriş ve boşaltma valflerine sahiptir. Bu, krank milinin her dönüşünde iki sıkıştırma döngüsü sağlar.
Çift etkili pistonlu şimdiye kadar yapılmış en verimli kompresörlerden bazılarıdır, ancak eskiden olduğu kadar yaygın değildir. Hala satışları vardır, ama son derece büyükler. Nadiren 100 bg’den az birini görürsünüz. Kompresör doğru temel ve titreşim izolasyonuna sahip değilse içinde bulunduğu binayı çıkardığı gürültüden dolayı rahatsız eder. Bu kompresörler genellikle üretim tesislerinde, atölyelerde kullanılırdı, ancak son 20-30 yılda bu rolü döner vidalı kompresörler ele geçirdi.
Diyaframlı Pistonlu Kompresörler
Diyaframlı Piston
Diyaframlı kompresör, tek etkili teçhizata benzer. Aradaki fark, silindirin içinde hareket eden bir piston yerine, daraltan ve genişleyen bir diyafram taşır.
Basınçlı hava hakkında konuşurken, diyaframlı pompalar biraz niş bir pazardır, bu yüzden çok şey göremezsiniz. Bununla birlikte, bu teknoloji diğer medya türleri için çok popülerdir.
Muhtemelen bir yerlerde su pompalayan bir diyaframlı pompa görmüşsünüzdür.Çift Taraflı Diyaframlı Piston
Tek taraflı Pistonlu Kompresörlere geri dönelim …
Çünkü bunlar pistonlu kategorisinde en yaygın olanlarıdır, bu makale yazılarının geri kalanı onlar hakkında olacaktır. Bazı materyaller diğer teknolojiler için geçerlidir ve bazıları olmayabilir.
Birden Fazla Aşama
IntercoolerGenellikle, alıcı kompresörlerin birden fazla aşaması vardır. Bu, birden çok silindirle karıştırılmamalıdır. Bir kompresör birden fazla silindire sahip olabilir, ancak sadece bir aşama olabilir. Çok kademeli bir kompresör havayı bir basınca kadar pompalar ve daha sonra daha yüksek bir basınca pompalamak için daha küçük bir çapa sahip başka bir silindir kullanır. Normalde hava, ara soğutucu ile aşamalar arasında soğutulur. Bu ara soğutucu kafanın bir başından diğerine veya bir taraftan diğerine uzanan kanatlı bir borudur. Bazen bir radyatör gibi görünen tam eşanjör görürsünüz.
Yine, silindir sayısını sayarak bir kompresörün kaç kademesine ait olduğunu anlayamazsınız. Bir kompresör 20 silindire sahip olabilir ve yine de sadece bir kademeli olabilir. Çok katlı kılan şey, farklı boyutta silindirlere (iç çap) sahip olmasıdır. Tüm silindirler aynı boyutta ise, o zaman tek kademelidir.
Çok Kademeli Piston Nedir
Peki neden tek aşamalı veya iki kademeli bir pompaya ihtiyacım var?
İki aşamalı bir pompa, daha yüksek bir basınca pompalar. Normalde tek etkili tutucularla, tek bir etap için maksimum basınç yaklaşık 125 psi’dir. İki aşamada, sıçramalı yağa pompalı veya basınçlı yağ pompalı 250 psi ile 175 psi’ye kadar çıkabilirsiniz. Bazı uzmanlaşmış iki kademeli pompalar 580 psi’ye kadarki tüm yolları alabilir.
Kamyon lastiklerinizi doldurmadığınız sürece, küçük, tek etkili bir alış verişe ihtiyaç duyan çoğunuz için genellikle 90 psi’den fazlasına ihtiyacınız yoktur. Aynı beygir gücü boyutu için, tek kademeli bir kademe, iki kademeli bir kadrodan daha fazla CFM verecektir. Bununla birlikte, orada gördüğünüz ürünlerin çoğu, en azından endüstriyel 5hp ve üstü aralıklarla iki aşamalı olacaktır. Bir distribütör olarak 2 aşamalı stoklama bizim için daha ekonomik ve CFM’deki fark çok az. Tüm üsleri 2 aşamalı olarak kaplıyoruz. Gerçekten küçük kompresörler için, 5hp’nin altında, neredeyse her zaman tek aşamalı görürsünüz.
Yağlama
Sıçramalı YağlamaYağla yağlanan Pistonlu Kompresörler, 5-30 hp aralığında en yaygın olanıdır. Ancak tıbbi hava uygulamasına ve başka birkaç özel uygulamaya sahip olmadığınız sürece, yağlı yağlamanın sizin için daha iyi olacağı anlamına geliyor.
Sıçrama yağlamalı kompresörler ve basınçlı yağlamalı kompresörler bulunmaktadır.
Sıçrama yağlı kompresör, bağlantı çubuğunun ucunda bir kepçe kullanır. Krank mili döndüğünde, genellikle 400 ila 1000 devir / dakika arasında değişirken, kapak yağa sıçratarak yağın pompanın alt ucuna dağılmasına neden olur. Göreceğiniz parçaların çoğu sıçramayla yağlanır. Pompanın yağlanması için çok basit ve etkili bir yöntemdir. Ayrıca üretim için ucuzdur, böylece kompresörün başlangıç maliyetini düşürür. Neredeyse tüm durumlarda, sıçratarak yağlanan reçinenin sadece yaklaşık %60’lık bir görev döngüsü olmalıdır.
Yağ Basınç GöstergesiBasınçlı bir yağlamalı kompresör, pompanın ana parçalarının yağlandığından emin olmak için yağın bağlantı çubuğunu yukarı doğru zorlamak için bir dahili yağ pompası kullanır. Pompanın çalışması için belirli bir yağ basıncı gerekecektir. Yağ basıncını göstermek için pompa üzerinde bir yağ basınç göstergesi görürsünüz. Bazılarında üzerinde yağ filtresi var, bazılarında da yok. Bununla birlikte, pompa karterinde bir yağ filtresi veya bir gösterge görürseniz, bir basınç yağ pompasına bakıyorsunuz demektir. Basınçla yağlanan bir pompa, yağın etrafına sıçraması için de bir kepçe kullanılabilir. Basınçlı yağlama pompaları bazen %100 görev döngüsü ile derecelendirilebilir. Basınçla yağlanan pompalar ortalama olarak daha uzun sürecek ve sıçratmayla yağlanan pompalardan daha yüksek bir görev döngüsüne sahip olacaklardır. Bununla birlikte, genellikle çok daha fazla maliyet getirecek demektir. Ne için ödeme yaparsınız, ilk maliyet ile güvenilirlik ve görev döngüsü arasındaki dengeyi sağlamanız gerekir.
Görev Döngüsü
Görev devri, işiniz için bir kompresör satın alırken göz önünde bulundurulması gereken en önemli hususlardan biridir, ancak en çok göz ardı edilenlerinden biridir. Kompresör eviniz için ise ya da işiniz kompresörü zorlukla kullanıyorsa, görev devri çok fazla bir faktör değildir. Bununla birlikte, eğer kompresörü çok çalıştırırsanız ve kompresör işiniz için gerekliyse, görev faktörü son derece önemlidir.
Bir kompresörün görev döngüsü, kullanılan kompresörün tam dolu olabileceği süre yüzdesidir. Kapanması veya boşaltılması gereken diğer yüzde veya süredir. Sıçrama yağ pompanız varsa, yaklaşık %60 görev döngüsüne sahip olmanız gerekir. Bu, 10 saatlik iş günü boyunca kompresörün yaklaşık 6 saat çalışması ve yaklaşık 4 saat kapalı olması anlamına gelir. Tabii ki, kompresör 6 saat düz çalışmayacak ve dört saat kapalı olacak. Hava talebine bağlı olarak kompresör açılıp, kapanır. Zamanın yaklaşık %60’ı çalışmalıdır.
Şimdi bir kompresörün boyutlandırılması konusunda görev döngüsüne göz atalım. İşletmeniz için bir kompresör almayı planlıyorsanız bütün gün kullanacaksınız, 15 CFM’ye ihtiyacınız var. Bir sıçrama yağıyla Pistonlu Kompresöre bakıyorsanız, bu 15 CFM’yi alıp %40 oranında bölmelisiniz. Bu size 25 CFM verir. Tipik 5hp’lik piston yaklaşık 18 CFM’dir.
18 CFM sıçrama-yağlama pistonunu gün boyu 15 CFM’ye ihtiyaç duyduğunuza göre satın aldıysanız, pompayı yaklaşık 6 ayda, belki de 1 yılda kırarsınız. Yaklaşık 25 CFM olan 7.5 hp pistonuna ihtiyacınız var. Alternatif olarak 20 CFM’lik 5hp’lik döner vidayı alabilirsiniz. Döner vidanın %100 çalışma devri var, ancak başlangıçta bir kez daha pahalıya mal olacak. Ayrıca, yüksek görev döngüsünü işleyebilecek bir basınç-yağlama 5 hp piston da alabilirsiniz.
Sadece bir saat ya da daha kısa bir sürede 15 CFM hızla patlamaya ihtiyacınız varsa, o CFM’ye dayanan sıçrama yağını almanız iyi olur. Bununla birlikte, birkaç saat boyunca sürekli bir akışa ihtiyaç duyarsanız, pompanın çalışma döngüsünü hesaba katmanız gerekir.
Bu, birçok şirketin ortak yaptığı bir hatadır. Kompresör şirketiniz bu durumu tanımak için eğitilmelidir, bu nedenle işiniz için profesyonel olarak eğitilmiş bir satış elemanına sahip bir kompresör firmasından yardım almalısınız. Ev Deposu ünvanında “ev” bulunuyor ve bu pazar için kompresörler var. Bir ev kompresörünü alıp işiniz için kullanırsanız, garantinin yalnızca 3 aya indirildiğini sık sık göreceksiniz. Bunun nedeni görev döngüsüdür.
Ev deposunu seçmiyorum; Rakipler için de aynı şey geçerli. Evinizde kullanıyorsanız bir büyük kutu depodan bir kompresör almakta yanlış bir şey yoktur – muhtemelen garajınız için bir endüstriyel kompresöre ihtiyacınız yoktur.
Bir “ev deposu” kompresörü muhtemelen evinizde iyi çalışacaktır. Ancak işiniz için profesyonellere gelmeli ve sizin için kompresör boyutlarını doğru bir biçimde ayarlamanıza izin vermelisiniz.
Bu makale bütünüyle “Pistonlu Kompresörler” için yazılmıştır.
Pistonlu Kompresörler bütün endüstriyel kompresörler içinde en eski ve en yaygın olarak kullanılan kompresörlerdir. Pistonlu hava kompresörleri pozitif yer değiştirmeli (deplasmanlı) kompresörlerdir. Bunun anlamı, havanın kapalı bir hacim içinde ötelenerek sıkıştırılması, yüksek basınçlı tarafa doğru ötelenmesidir. Düşük basınçlı taraftan yüksek basınçlı tarafa doğru hava akışı olması ve buna karşılık öteleyen elemanın, örneğin: pistonun hareketinin itme şeklinde olması. Pistonlu hava kompresörlerinde silindir içinde hareket eden pistonun sürekli yer değiştirmesiyle (ötelemesiyle) hava sıkıştırılır.
pistonlu side viewZoom in
Pistonlu hava kompresörleri hava soğutmalı veya su soğutmalı, (silindir içinde, pistonun etrafında, yağ olup olmaması açısından) yağlı veya yağsız tip olabilmektedir; paket/ünite olarak (kapalı kasa içinde) yapılabilir ve geniş bir basınç ve kapasite seçim olanağı sağlayacak şekilde çeşitlendirilmiş modelleri olabilmektedir.
Pistonlu hava kompresörlerinde sıkıştırma (kompresyon) pistonun sadece bir tarafa/yöne (yukarıya, emme yönünün tersine) hareketi esnasında gerçekleşiyorsa, tek (yönde) etkili; her iki yöne (aşağı ve yukarı veya sağa ve sola) hareketi esnasında da sıkıştırma oluyorsa, çift (yönde) etkili Pistonlu Kompresör olarak adlandırılır.
Emiş vafleri silindir içindeki basınç (pistonun emiş etkisiyle azalarak) hava emiş/giriş basıncından az düşük olunca açar. Çıkış valfleri silindir içindeki basınç (pistonun sıkıştırma etkisiyle yükselerek) kompresör çıkış basıncından az yüksek olunca açar.
TEKNİK ÖZELLİKLER
MODEL
MOTOR GÜCÜ
TANK HACMİ
KAPASİTE
DEVİR
ÇALIŞMA GERİLİMİ
ÇALIŞMA BASINCI
ÖLÇÜLER
AĞIRLIK
(hp) (lt) (lt/dk) (RPM) (V / P / Hz) (Bar/Psi) (e x b x y (mm)) (kg)
EKO/P 4 - 200
4
200
514
1400
400/3/50
11/160
1500x450x960
137
EKO/P 4 - 300
4
270
514
1400
400/3/50
11/160
1530x600x1160
144
EKO/P 5.5 - 300
5.5
300
653
1400
400/3/50
11/160
1575x680x1150
167
EKO/P 5.5 - 500
5.5
500
660
1100
400/3/50
11/160
2030x670x1400
229
EKO/P 7.5-500
7.5
500
827
1400
400/3/50
11/160
2030x670x1400
260
EKO/P 7.5 - 500
7.5
500
1023
1100
400/3/50
11/160
2030x670x1400
274
EKO/P 10 - 500 10 500 1130 900 400/3/50 11/160
2030x680x1400
295
Pistonlu Hava Kompresörleri
Pistonlu hava kompresörü, havayı sıkıştırmak için krank mili tahrikli bir piston ve silindir kullanan pozitif deplasmanlı bir kompresördür.
Pistonun altta yer alan ölü kısma ileri geri hareket etmesiyle atmosfer gazı emilerek kuru hava filtresinde temizlenir ve emme supaplarından geçer. Pistonun üstte yer alan ölü noktaya hareket etmesiyle birlikte basma supapları ile sıkıştırılır. Pistonun etkisi sayesinde basınçlı hava elde edilir. Pistonlu Kompresör kafa bloğu, elektrik motoru kayış – kasnak sistemi yardımı ile tetiklenir. Düşük başınçlar için tek kademeli, daha yüksek basınçlara çıkmak için ise iki kademeli kompresör kullanılır. İki aşamalı bir kompresör, birinci kafa bloğunda sıkıştırılan havanın, ikinci kafaya aktarılarak tekrar sıkıştırılma işlemini içerir.
Piston, valf ve segman gibi aşınmaya karşı çalışan parçaların fazlalığı dezavantaj olarak gösterilebilir. Pistonlu Kompresörlerde yüksek basınç sağlamak için birkaç kafa bloğu birbirine zincir misali bağlanmalıdır.
Pistonlu Kompresör Nasıl Çalışır?
Küçük bir içten yanmalı motor gibi geleneksel bir Pistonlu Kompresörde, bir krank miline, bir biyel koluna ve pistona, bir silindire ve bir valf kafasına sahiptir. Piston aşağı doğru hareket ettikçe üzerinde bir vakum oluşur. Bu, atmosfer basıncındaki dış havanın giriş valfini iterek açmasına ve pistonun üzerindeki alanı doldurmasına izin verir. Motordan aldığı tahrikle piston yeniden yukarı çıkar ve içindeki havayı sıkıştırır. Sıkışan havanın basıncı artar ve veriş supaplarını ittirir. Basıncın etkisi ile çıkar. Bu harmonik hareket sürekli tekrar ederek basınçlı hava üretimini sağlar.
Neden Pistonlu Kompresör Tercih Etmelisiniz?
Hava talebinin çok yüksek olmadığı veya sürekli olarak ihtiyaç duyulmadığı atölyeler ve küçük fabrikalar için Pistonlu Kompresörler idealdir. Pistonlu Kompresörler uygun fiyatlı olması, dayanıklılığı, verimliliği ve uygun şartlarda kullanıldığında düşük bakım maliyeti ile ön plana çıkar. Pistonlu Kompresör seçeneklerimiz için arayınız.
Pistonlu Kompresörler
yıldırımsan pistonlu hava kompresörleri endüstriyel kullanım için üretilmiş, düşük devirli, etkin bir soğutma ve yağlama sistemi içeren, kaliteli ve uygun malzemenin kullanıldığı üstün performanslı, uzun ömürlü kompresörlerdir. Bu özellikleriyle yıldırımsan size gerçekten problemsiz bir çalışmanın yanı sıra verimlilik ve ekonomi sağlar.
Booster
Pistonlu Kompresörler
Pistonlu Kompresör Özellikleri ve Kullanımı
Kompresör, genel olarak havayı sıkıştırarak hava basıncını artıran ve basınçlı hava üretimini sağlayan makinalardır.
Tek kademeli kompresörlerde hava emiş filtresinden temizlenerek geçen hava, emiş sübapları kanalı ile kompresör silindirine emilmektedir. Pistonun aşağı hareketi silindir içindeki havanın basıncının dışarıya oranla düşmesini sağlamakta ve bu durumda emme sübapı açılmaktadır.
Açık olan emme sübaplarından silindir içinde hava dolmaya başlamakta ve bu doluş piston alt ölü noktaya gelinceye kadar devam etmektedir.
Piston en alt noktaya gelip tekrar yükselmeye başladığında silindir içindeki havanın basıncı dışarıya oranla artacağından emiş sübapı kapatmakta ve silindir içindeki hava sıkışmaya başlamaktadır. Piston üst ölü noktaya yaklaştığında silindir içindeki havanın basıncı da dizayn edilen noktaya geleceğinden basınç sübapı açılarak basınç altındaki hava sisteme verilmeye başlanmaktadır.
Tek kademeli kompresörler normal olarak 7-8 bar basınca kadar havayı sıkıştırmaktadır. Basıncın daha yüksek istenmesi durumunda iki veya daha fazla kademeli kompresörler kullanılmalıdır.
yıldırımsan Pistonlu Kompresörlerinin temel yapısı aşağıdaki parçalardan oluşmaktadır.
- Ana gövde
- Krank
- Silindir
- Biyel kolu
- Piston
- Segman
- Sübap
yıldırımsan pistonlu hava kompresörü endüstriyel kullanım için üretilmiş, düşük devirli, etkin bir soğutma ve yağlama sistemi içeren, kaliteli ve uygun malzemenin kullanıldığı üstün performanslı, uzun ömürlü, kullanım kolaylığı sunan ve endüstrinin her alanına yönelik olan kompresör çeşitlerindendir.
Bu özellikleriyle yıldırımsan pistonlu hava kompresörleri müşterilerine gerçekten problemsiz bir çalışmanın yanı sıra verimlilik ve ekonomi sağlar.
yıldırımsan Pistonlu Kompresör, ömür boyu kullanıma uygun olarak tasarlanmıştır. yıldırımsan Pistonlu Kompresör çeşitlerinde verimli bileşenleri kullanarak üstün performans ve servis kolaylığı sağlamaktadır.
Pistonlu Kompresörde kullandığımız krank mili yekpare EN GJS-500-7, silindir ve gövde EN GJL-250 döküm malzemeden olup, yüzey gerilimleri alınmıştır.
yıldırımsan kompresör endüstrinin her alanında kullanıma uygun, düşük devirli üstün performanslı olarak üretilmektedir ve yıldırımsan Pistonlu Kompresörleriyle de müşterilerine en yüksek kalite ve performansı sunmaktadır.
yıldırımsan Booster Kompresör
yıldırımsan Booster kompresörleri, 7.5, 10 ve 13 bar’lık emiş basınç seçenekleri ve 40 barlık hava çıkış basıncıyla verimlilik ve ekonomi sağlar. PET şişe ve gıda sanayii üretiminde olduğu gibi diğer sektörlerde de kombinasyon bağlantısı ile en zor şartlarda sürekli çalışmasıyla kesintisiz hava ihtiyacını karşılamaktadır.
yıldırımsan’ın özel tasarladığı kompresör bloğu, maksimum verimlilik sağlayan uzun ömürlü konsantrik emme ve basma subapları bulunmaktadır.
Kompresör silindirleri ve krank mili bakım ve tamir işlerinde kolaylık sağlayan yekpare olarak Sfero dökme demir malzemeden dökülmüştür ve yüzey gerilimleri alındıktan sonra hassas toleranslarda islenerek, her parçası kalite kontrolden geçmektedir.
Ön astar boya işleminden sonra pistonların, silindirlere ve gövde üzerine montajı yapılmaktadır. Daha sonra sağlam bir şasi üzerine monte edilmektedir.
Gövde, silindirler ve üretilen basınçlı hava art soğutucu tarafından volandaki fan kanatçıkları aracılığıyla etkin olarak soğutulmaktadır.
Kompresör-elektrik motoru vasıtasıyla V-kayış tahriklidir. V-kayış gerginliği kolay ayarlanabilen gergi sistemi ile sağlanmaktadır. Kompresör tüm bileşenleri ile şasi üzerine monte edilmiştir.
yıldırımsan Booster Kompresör Özellikleri
- IE3 verimli elektrik motoru
- Kabinli ve kabinsiz tasarım
- Mikro işlemcili kontrol paneli (kabinli modellerde)
- Sıralı çalıştırma (opsiyonel)
- LKD Serisi Pistonlu Kompresör
yıldırımsan LKD serisi Pistonlu Kompresörler ömür boyu kullanıma uygun olarak tasarlanmıştır. En verimli bileşenleri kullanarak üstün performans ve servis kolaylığı sağlamaktadır.
Kullandığımız krank mili yekpare EN GJS-500-7, silindir ve gövde EN GJL-250 döküm malzemeden olup yüzey gerilimleri alınmıştır. yıldırımsan kompresörleri endüstrinin her alanında kullanıma uygun, düşük devirli üstün performanslı olarak üretilmektedir.
LKD Serisi Pistonlu Kompresör Özellikleri
- Düşük devirli
- Sınıfının en uzun ömürlü kompresörü
- IE3 verimli elektrik motoru
- Döküm gövde, krank mili ve silindir
- Özel soğutma sistemi
- Kolay bakım
- Enerji tasarruflu
- Benzin Motorlu Kompresör
Benzinli motorla tahrik edilen pistonlu hava kompresörü her koşulda herhangi bir güç kaynağından bağımsız olarak çalışabilmektedir. Pistonlu Kompresör kullanım alanları olarak yol yardım araçları, servis araçları, bakım istasyonları gibi alanlar sayılabilir.
Pistonlu Kompresör endüstrinin ve yan sektörlerin birçok noktasında yaygın olarak kullanılabilmektedir.
Benzin Motorlu Kompresör Özellikleri
- Benzin motorlu(ipli veya marş motorlu)
- Düşük gürültü seviyesi
- Servis kolaylığı, uzun ömürlü
- Düşük yakıt tüketimi
- Yüksek performans
Kompresör Periyodik Bakımı ve Kontrolleri
Kompresör bakımı, verimli ve sürdürülebilir bir üretim tasarımı süreci için önemli bir aşamadır. Kompresör bakımlarında sıklıkla, yağ, yağ filtresi, valf, separatör ve hava filtresi değişimi bakımları ya da düzenli temizlikleri yapılmaktadır. Pistonlu Kompresör elementi dahilinde olan tüm ekipman ve ürünlerin periyodik kontrolü gerçekleştirilmelidir.
yıldırımsan’ın uzman personeli kompresör için en uygun periyodik takvimde gerekli olan kontrolleri gerçekleştirir ve bir kompresör gerekli olan bakım, parça değişikliği, yağ değişikliği önerilerini müşterilerine sunar.
Yağ, hava kompresörlerinde basınçlı havayı yağlamak, sızdırmaz hale getirmek ve ayrıca soğutmak için kullanılır. Kompresör yağ oranı dikkatle takip edilmesi gereken bir detaydır. Kompresör segmanlarında yağ miktarının azalması sonucu kompresör soğutucularında arıza oluşabilir. Böyle bir kompresör arızasına uzman personelin müdahale etmesi gerekir.
Kompresörün periyodik bakımına ve parça değişim periyotlarına dikkat edilmemesi arıza riskini artırır. Kompresör periyodik bakım süreci iyi yönetilirse ek maliyetlerin oluşması önlenir, üretim tesisiniz için uzun vadeli ve sürdürülebilir hizmet sağlanabilir.
Bir diğer önemli konu da kompresör periyodik testlere tabi tutulmasıdır. Testler sonucu gerekli görülürse parça değişimi yapılmalı ve bu parçalar orijinal yıldırımsan ürünleri olmalıdır.
Satış sonrası bakım hizmetleri ve yedek parça tedariği, kompresör gibi uzun vadeli bir yatırım için mutlaka dikkate alınması gereken bir faktördür. Dünya genelinde geniş bayi ve servis ağıyla yıldırımsan satış sonrasında ihtiyaç duyabileceğiniz yedek parça, bakım ve teknik destek hizmetlerini en uygun şekilde sunuyor.
Günlük, haftalık, aylık ya da 6 aylık olarak belirlenen aralıklarla yapılan muayeneler ile tüm bakım ve onarımlar kayıt altında tutulur ve böylelikle sorunlar büyümeden önlenmektedir.
yıldırımsan, müşterilerinin ihtiyacının giderilmesi ve müşterinin verilen hizmetten memnun kalması noktasında oldukça titizdir. yıldırımsan, tüm müşterileriyle uzun yıllar sürecek ilişkiler kurmayı hedefler, güvenilirlik, itibar, kaliteli hizmet gibi kavramlardan taviz vermeden müşteri memnuniyeti sürecini yönetmeye odaklanır.
Müşterisiyle ilk iletişim kurma anından ürün satışı ve teslimine, ürünün teslimatı ve satış sonrasındaki müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçlerde müşteride iyi bir intiba bırakmak ve çözüm odaklı yaklaşımlarla sonuca ulaşmak yıldırımsan’ın temel müşteri ilişkileri vizyonudur.
Pistonlu Hava Kompresörleri
Pistonlu hava kompresörü, havayı sıkıştırmak için krank mili tahrikli bir piston ve silindir kullanan pozitif deplasmanlı bir kompresördür.
Pistonun altta yer alan ölü kısma ileri geri hareket etmesiyle atmosfer gazı emilerek kuru hava filtresinde temizlenir ve emme supaplarından geçer. Pistonun üstte yer alan ölü noktaya hareket etmesiyle birlikte basma supapları ile sıkıştırılır. Pistonun etkisi sayesinde basınçlı hava elde edilir. Pistonlu Kompresör kafa bloğu, elektrik motoru kayış – kasnak sistemi yardımı ile tetiklenir. Düşük başınçlar için tek kademeli, daha yüksek basınçlara çıkmak için ise iki kademeli kompresör kullanılır. İki aşamalı bir kompresör, birinci kafa bloğunda sıkıştırılan havanın, ikinci kafaya aktarılarak tekrar sıkıştırılma işlemini içerir.
Piston, valf ve segman gibi aşınmaya karşı çalışan parçaların fazlalığı dezavantaj olarak gösterilebilir. Pistonlu Kompresörlerde yüksek basınç sağlamak için birkaç kafa bloğu birbirine zincir misali bağlanmalıdır.
Pistonlu Kompresör Nasıl Çalışır?
Küçük bir içten yanmalı motor gibi geleneksel bir Pistonlu Kompresörde, bir krank miline, bir biyel koluna ve pistona, bir silindire ve bir valf kafasına sahiptir. Piston aşağı doğru hareket ettikçe üzerinde bir vakum oluşur. Bu, atmosfer basıncındaki dış havanın giriş valfini iterek açmasına ve pistonun üzerindeki alanı doldurmasına izin verir. Motordan aldığı tahrikle piston yeniden yukarı çıkar ve içindeki havayı sıkıştırır. Sıkışan havanın basıncı artar ve veriş supaplarını ittirir. Basıncın etkisi ile çıkar. Bu harmonik hareket sürekli tekrar ederek basınçlı hava üretimini sağlar.
Neden Pistonlu Kompresör Tercih Etmelisiniz?
Hava talebinin çok yüksek olmadığı veya sürekli olarak ihtiyaç duyulmadığı atölyeler ve küçük fabrikalar için Pistonlu Kompresörler idealdir. Pistonlu Kompresörler uygun fiyatlı olması, dayanıklılığı, verimliliği ve uygun şartlarda kullanıldığında düşük bakım maliyeti ile ön plana çıkar. Pistonlu Kompresör seçeneklerimiz için arayınız.